loading...
topnewsir
نویسنده وبلاگ بازدید : 56 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب* فرمت فايل : (Word) قابل ويرايش و آماده پرينت تعداد صفحه:۷ فهرست مطالب: اجزای دوچرخه دو شاخه جلو كرپی فرمان فرمان زین و میله زین میل توپ تنه قامه ها   طبق ها سینی ها نجه ركابها زنجیر خودروها طبق عوض كن شانژمان دسته دنده ها چرخها دستگاه ترمزها به علت فشار زیادی كه بر دو شاخه جلو وارد می ش ود و نقش مهمی كه در تعادل دوچرخه ایفاءمی كند ، در ساخت آن دقت زیادی می شود . سوراخها و زوائدی نیز ممكن است روی دو شاخه جلو باشد كه برای نصب ترمز جلو ،باربند ،كیلومتر شمار ،شبرنگ ،دینام و چراغ از آنها استفاده می شود .   تنه دوچرخه اصلی ترین قسمت دوچرخه و مهمترین ملاك در تعیین كیفیت و كارایی آن است . تنه ها از جهات مختلف قابل تقسیم بندی …

اجزای دوچرخه | دانلود های
www.downloadhi.ir/اجزای-دوچرخه/‎Cached
Similar22 آگوست ۲۰۱۳ … اجزای دوچرخه به علت فشار زیادی كه بر دو شاخه جلو وارد می شود و نقش مهمی كه در … ۳۱
مرداد ۱۳۹۲ در♢ مقالات ، تحقیقات و پروژه رایگان دانشجویی, ورزش …
PDF مقاله اجزاي دوچرخه – نیازمرکزی | NiazeMarkazi
www.niazemarkazi.com/papers/10001420.html‎Cached
Similarاجزاي دوچرخه,دوچرخه,اجزای دوچرخه,تنه دوچرخه,دو شاخه جلو دوچرخه,فرمان دوچرخه,پنجه رکاب
دوچرخه,زنجیر دوچرخه,مقاله PDF, شرح:الف) اجزاي اصلي اجزاي اصلي يک دوچرخه …
تحقيق درباره قطعات دوچرخه | به روز ترین سایت ایرانیان
tikitaka.hitit.ir/tag/تحقيق-درباره-قطعات-دوچرخه‎Cached
Similar6 دسامبر ۲۰۱۲ … دوچرخه سواری – ورزش و فیزیولوژی مقاله ای ورزش و سلامتی آیا دوچرخه سواری باعث
بزرگتر شدن ورزشهای مفید ولی ساده و بی هزینه مقاله ای کامل در مورد …
تحقیق درباره اجزای دوچرخه | فروشگاه فروش فایل
faridfile.ir/?p=69113‎Cached1 ا کتبر ۲۰۱۶ … تحقیق درباره اجزای دوچرخه. لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب* فرمت فايل:Word (
قابل ويرايش و آماده پرينت) تعداد صفحه:۷ فهرست. اجزای دوچرخه.
تحقیق درباره اجزای دوچرخه – دانلود مطالب علمی
docs.blogsky.com/1395/06/26/post-62381/‎Cached16 سپتامبر ۲۰۱۶ … لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:۷ فهرست اجزای دوچرخه تنه دوچرخه معمولا از قسمتهای …
تحقیق درباره اجزای دوچرخه – یاری فایل
yarifile.blogsky.com/1395/05/06/post-16728/تحقیق-درباره-اجزای-دوچرخه
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:۷ فهرست. اجزای دوچرخه. تنه دوچرخه معمولا از قسمتهای اصلی زیر تشکیل

تحقیق درباره اجزای دوچرخه | cell full
cellfull.ir/?p=203443‎Cached21 ا کتبر ۲۰۱۶ … تحقیق درباره اجزای دوچرخه. لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب* فرمت فايل:Word (
قابل ويرايش و آماده پرينت) تعداد صفحه:۷ فهرست. اجزای دوچرخه.
تحقیق درباره اجزای دوچرخه | cell full
cellfull.ir/?p=103474‎Cached20 ا کتبر ۲۰۱۶ … تحقیق درباره اجزای دوچرخه. لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*. فرمت فايل : (Word)
قابل ويرايش و آماده پرينت. تعداد صفحه:۷٫ فهرست مطالب: اجزای …
دوچرخه – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/دوچرخه‎Cached
Similarدوچرخه دارای دو چرخ متصل به یک شاسی است که یک چرخ در جلو و یک چرخ در عقب قرار
دارد. بنا بر … نیرو از طریق اجزایی باعناوین (طبق وقامه) زنجیر و خودرو می‌باشند.
CASPIAN CYCLING – اجزای دوچرخه کوهستان
caspiancycling.mihanblog.com/extrapage/ajzaydocharkhe‎Cached
Similarاجزای دوچرخه می تواند قیمتهای مختلف داشته باشد که سازندگان با توجه به قیمت
دوچرخه آنها …. پس در این قسمت درباره امکانات و تجهیزات موردنیاز جانبی در دوچرخه
سواری …

نوشته تحقیق درباره اجزای دوچرخه اولین بار در داک لینک پدیدار شد.


لینک منبع و پست :تحقیق درباره اجزای دوچرخه
http://doclink.ir/%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%ac%d8%b2%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87-2/
نویسنده وبلاگ بازدید : 54 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)


رئیس مرکز فناوری اطلاعات ورسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از آماده شدن زیرساخت لازم برای اجرای مصوبه شورایعالی فضای مجازی در احراز هویت دارندگان کانال‌های تلگرامی خبر داد.

سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات صورت گرفته برای اجرای مصوبه شورایعالی فضای مجازی در مورد بررسی صلاحیت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵۰۰۰ عضو، گفت: ما از قبل بستری را به نام samandehi.ir داشتیم که تا ۱۰ روز دیگر برای ثبت اعتبار ادمین شبکه‌های آماده فعالیت می‌شود. البته در حال حاضر این سامانه برای شبکه اجتماعی اینستاگرام آماده شده است.

 

کار ما دادن مجوز به کانال نیست بلکه احراز هویت ادمین آن است

وی افزد: برای شبکه اجتماعی تلگرام هم، یک «ربات» در حال نوشتن است تا فردی که اظهار می‌کند کانالی متعلق به اوست، ما او را اعتبارسنجی کنیم. ما اصرار داریم کسی به جایی به صورت فیزیکی مراجعه نکند و همه کارها از طریق سامانه انجام شود. تاکید می‌کنم که این کار، به معنای ثبت اعتبار است نه صدور مجوز؛ در واقع ما هویت دارنده کانال را ثبت می‌کنیم و از او، زمینه فعالیت کانالش را می‌پرسیم که بعد بتوانیم آن را معرفی کنیم.

موسویان گفت: ما در این خصوص، بحث‌های تشویقی را هم دنبال می‌کنیم و دستگاه‌های ذی‌ربط همه متفق‌القول هستند که کانال‌های برتر را تشویق و حمایت کنیم. به عقیده شخص من، مصوبه شورایعالی فضای مجازی، یک مصوبه بسیار خوب است اما در اجرای آن همه باید کمک کنند و مهمتر از همه، این خود مردم هستند که باید به ما کمک کنند. ما کدی به نام «شامد» (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) به کانال تلگرامی ثبت شده می‌دهیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شامدی که به هر کانال اختصاص می‌یابد، در واقع یک کد یونیک است که کار اعتبارسنجی کانال را انجام خواهد داد، ادامه داد: با این کد، وقتی شما روی پروفایل کانال کلیک می‌کنید، به سامانه‌ای که ما تهیه کرده‌ایم، راهنمایی می‌شوید و آنجا مشخصات دارنده کانال را می‌بینید. در این صورت حقوق مالکیت معنوی‌ و مادی فردی که زحمتی را در آن کانال می‌کشد، حفظ خواهد شد.

مطابق قانون، هویت فردی که ۵۰۰۰ فالوئر در کانالش دارد، باید به ثبت برسد

وی با بیان اینکه من انتظار دارم که از این طرح استقبال شود چرا که ما بدون نیاز به مراجعه افراد، کار ثبت کانال‌های آنها را انجام می‌دهیم و این کار به صورت خوداظهاری انجام می‌شود، در عین حال تاکید کرد: اما مطابقی مصوبه شورایعالی فضای مجازی، هویت کسانی که ۵۰۰۰ فالوئر در کانال‌شان دارند، الزاماً باید به ثبت برسد. اما کانال‌هایی هم که کمتر از این تعداد فالوئر دارند، می‌توانند کانالشان را به ثبت برسانند و هیچگونه مانعی برای این کار وجود ندارد.

 

این مقام مسئول در وزارت ارشاد یادآور شد: چنانچه ادمین‌های آن دسته از کانال‌های تلگرامی که ۵۰۰۰ فالوئر و بیشتر، عضو دارند، کانالشان را ثبت نکنند و کد شامد نگیرند، غیرقانونی تلقی خواهند شد. البته بحث‌های سلبی در این باره و احیاناً برخورد با آنها، بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ نیست اما به هر حال وقتی غیرقانونی تلقی شوند، به معنای این است که ضابطین قضایی این حق را دارند که جلوی فعالیت آنها را بگیرند.

 

نحوه استعلام‌ها برای احراز هویت دارنده کانال

موسویان در پاسخ به این سوال که آیا برای این به گفته شما «احراز هویت دارنده کانال» نیازی به استعلام از دستگاه یا ارگان خاصی وجود دارد؟، گفت: استعلام خاصی صورت نمی‌گیرد و این کار، فقط یک احراز هویت است و برای این کار هم، ما مشخصات فرد را از سازان ثبت احوال می‌گیریم و نیز می‌بایست شماره تلفنی را هم که متعلق به خودش است، به ما بدهد تا ما با استعلامی که از اپراتور مربوطه و از طریق دیتابیس آن می‌گیریم، برایمان مشخص شود که شماره تلفنی که کانال را با آن رجیستر کرده، متعلق به خود آن فرد است. همین کفایت می‌کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در همین روزهای اخیر و بعد از اعلام مصوبه مربوطه از طریق شورایعالی فضای مجازی برخی کانال‌های تلگرامی در مطالبی که بارگذاری می‌کنند مدعی شده‌اند که مجوز فعالیتشان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند، تا این لحظه چه تعداد کانال تلگرامی به ثبت رسیده‌اند؟، گفت: در مورد کانال‌های تلگرامی، ما هنوز فرایند مربوطه را آغاز نکرده‌ایم و همانطور که پیشتر هم گفتم، حدود ۱۰ روز دیگر این پروسه آغاز خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد: البته در مورد اینستاگرام و همچنین سایت‌ها، این پروسه آغاز شده و در حال انجام است. اما در مورد زیرساختی که در حال تهیه آن هستیم تا کانال‌های تلگرامی، خودشان را در آن به ثبت برسانند، باید بگویم که این بستر در حال تهیه است و فکر می‌کنم تا ۱۰ روز آینده آماده ارائه خدمات بشود. ما در زمان مقرر، در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای دارندگان کانال‌ها انجام خواهیم داد.

 



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب احراز هویت ادمین‌های تلگرامی تا ۱۰ روز آینده در سایت مفیدستان


لینک منبع و پست :احراز هویت ادمین‌های تلگرامی تا ۱۰ روز آینده
http://mofidestan.ir/%d8%a7%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%87%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d9%85%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%a7-10-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a2/
نویسنده وبلاگ بازدید : 56 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

اين فايل حاوي مطالعه فضای سبز مي باشد که به صورت فرمت PowerPoint در ۱۶ اسلايد در اختيار شما عزيزان قرار گرفته است، در صورت تمايل مي توانيد اين محصول را از فروشگاه خريداري و دانلود نماييد.       فهرستاهمیت فضای سبز و تأثیر آن بر روان انساناثرات روانی درختان و فضای سبزروانشناسي رنگ سبزضرورت ايجاد فضاي سبز در مدارساهميت فضاي سبز از ديدگاه نيازهاي اجتماعي و اوقات فراغت دانش آموزانموارد مثبت احداث فضاهاي سبز در مدارساثرات مثبت فضاي سبزاستانداردهاي فضاي سبز در مدارسمعرفي برخي گونه هاي گياهي مناسب براي كاشت در مدارسنقش آموزش و پرورش در توسعه و نگهداري فضاي سبزطبیعت و رشد کودک   تصویر محیط برنامه …

پاورپوینت فضای سبز در سایت DOCZ.ir


لینک منبع و پست :پاورپوینت فضای سبز
http://docz.ir/%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%be%d9%88%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-2/
نویسنده وبلاگ بازدید : 49 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)


با نزدیک‌شدن به شب یلدا، بازار ایده‌ها و تزیینات شب یلدا حسابی داغ است. در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا آشنا میکنیم.

هر سال چند روز قبل از شب یلدا، بانوان خوش ذوق و با سلیقه به فکر اجرای ایده‌های جدید و جذاب برای هرچه زیباتر برگزار نمودن آیین شب یلدا می‌افتند. از طراحی و ساخت کاردستی‌های یلدایی بامزه گرفته تا تهیه شمع یلدا و انواع پیش غذا، غذا، کیک و دسرهای یلدایی خوش رنگ و خوشمزه. 
شما می‌توانید نمونه‌های زیادی از ایده‌های یلدایی را در پست مربوط به شب یلدا با منوی ستاره در سایت ستاره پیدا کنید و از هر یک از آن‌ها ایده بگیرید. 

در اینجا اما با یک دستور جدید و جالب و بسیار ساده به نام طرز تهیه توپ پنیر و انار در خدمت شما هستیم تا بتوانید یک پیش غذای بسیار زیبا و شکیل برای سفره یلدای امسال تهیه کرده و همه مهمانان را غافل‌گیر کنید. 

مواد لازم برای تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا:

 پنیر چدار رنده شده ۱ پیمانه 
پنیر خامه‌ای  ۱ پیمانه
دانه انار  ۱ پیمانه 
کره  ۱ ق غذاخوری 
گردو (ترجیجا برشته شده) ۱/۴ پیمانه 
سیر رنده شده  ۱ حبه 
 رزماری تازه  ۱ ق چای‌خوری
آویشن تازه  ۲ ق چای‌خوری 
جعفری تازه  ۱ ق غذاخوری 
رنده پوست لیمو  ۱ ق چای‌خوری 
فلفل سیاه  ۱/۸ ق چای‌خوری 
جعفری خرد شده برای تزیین  ۱ ق چای‌خوری 
طرز تهیه توپ انار یلدا، تزیینات یلدا، سفره یلدا، شب یلدا، عکس تزیین سفره  یلدا، توپ پنییر و انار

طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا:

  1. برای تهیه توپ پنیر و انار، ابتدا یک دستمال آشپزخانه را به صورت یک لا، کف یک بشقاب پهن کنید.
  2. دانه‌های انار را روی دستمال بریزید و لایه دیگر دستمال را روی انارها قرار دهید.
  3. به آرامی، با کف دست روی دستمال فشار آورید تا آب اضافه انارها گرفته شود. 
  4. سپس بشقاب را داخل یخچال قرار دهید و به سراغ درست‌کردن توپ پنیری بروید. 
  5. حالا پنیر خامه‌ای، کره، پنیر چدار رنده‌شده را داخل مخلوط کن ریخته و آن‌ها را کمی هم بزنید تا پنیر و کره در دمای اتاق کمی از سفتی در بیایند.
  6. رزماری، آویشن و جعفری را خرد کنید.
  7. گردو، سیر رنده‌شده، رزماری، آویشن، جعفری خردشده، رنده پوست لیمو و فلفل سیاه را به پنیرها اضافه کرده و همه مواد را حدود یکی، دو دقیقه مخلوط کنید تا باهم ترکیب شده و یک‌دست بشوند. 
  8. یک تکه سلفون روی سطح کار (میز، کانتر آشپزخانه یا کابینت) کشیده و مواد داخل مخلوط‌کن را گوشه سلفون بریزید. 
  9. گوشه دیگر سلفون را روی مواد کشیده و با دست، به آرامی مواد را به شکل توپ دربیاورید. لازم نیست در این مرحله، توپ پنیری شما بی‌نقص و خیلی گرد باشد.
  10. حالا بسته به زمانی که در اختیار دارید، توپ پنیری را بین ۱ ساعت تا ۲ روز داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد حسابی باهم ترکیب شوند. 
  11. بعد از مدت زمان ذکرشده، ظرف را از یخچال خارج کرده و سلفون روی آن را بردارید.
  12.  دوباره سعی کنید با یک تکه سلفون تمیز و با کمک دست، آن را به شکل گرد و صاف دربیاورید. 
  13. ظرف انارها را نیز از یخچال خارج کنید و دستمال‌ها را از زیر و روی انارها بردارید.
  14. توپ پنیری را وسط یک بشقاب تخت قرار دهید.
  15. حالا با دست از دانه‌های انار برداشته و به آرامی سطح توپ پنیری را با دانه‌های انار بپوشانید به طوری که هیچ نقطه سفیدی دیده نشود. 
  16. وقتی تمام سطح توپ با دانه‌های انار پوشانده شد، دوباره در صورت نیاز با دست به توپ شکل دهید تا کاملا گرد و صاف به نظر برسد. 
  17. مقداری جعفری خردشده برای تزیین روی توپ پنیر و انار ریخته و آن را همراه با کراکر یا نان تست داخل ظرف مورد نظر سرو نمایید. 
  18. بهتر است حدود ۳۰ دقیقه قبل از سرو، توپ پنیر و انار را از یخچال خارج کنید تا دمای آن به اندازه مناسب برسد.

درست‌کردن این توپ پنیر و انار بسیار ساده است و شما فقط باید زمان‌بندی مناسبی داشته باشید تا بتوانید آن را برای شب یلدا آماده کنید. امیدواریم امسال از این ایده زیبا استفاده کنید و سفره رنگین و زیبایی پهن کنید.

ترجمه: مجله اینترنتی ستاره



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب طرز تهیه توپ پنیر و انار (تزیین انار شب یلدا) در سایت مفیدستان


لینک منبع و پست :طرز تهیه توپ پنیر و انار (تزیین انار شب یلدا)
http://mofidestan.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%aa%d9%88%d9%be-%d9%be%d9%86%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d8%b2%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%a8-%db%8c/
نویسنده وبلاگ بازدید : 46 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)
مقایسه رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در شبکه های پرس تی وی، یک و پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران

مقایسه رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در شبکه های پرس تی وی، یک و پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران

چکیده در این پژوهش درصدد بررسی رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده ایم و به روش نمونه گیری سیستماتیک، 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از بررسی اطلاعات جمعیت شناختی اعضای نمونه و آمار توصیفی متغیرهای تحقیق، با ...




[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]


لینک منبع و پست :مقایسه رابطه سبک رهبری و جوّ سازمانی با انگیزش کارکنان در شبکه های پرس تی وی، یک و پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران
http://goodfile.blogsky.com/1395/09/22/post-57845/
نویسنده وبلاگ بازدید : 54 دوشنبه 22 آذر 1395 نظرات (0)

                  مناسب جهت ارائه به عنوان تحقیق و پروژه درسی دارای حاشیه بندی صفحه بندی شده ویرایش شده با فرمت Pdf و قابل تبدیل به ورد خطبه ۶۷ فهلا احتججتم علیهم بان رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم وصى بان یحسن الى محسنهم و یتجاو عن مسیئهم؟قالوا و ما فی هذا من الحج ۀ علیهم؟فقال علیه السلام : لو کانت الامام ۀ فیهم لم تکن الوصی ۀ بهم ( آیا به گروه انصار اینطور استدلال و احتجاج نکردید که پیامبر اکرم وصیت فرموده است که به نیکوکار انصار نیکى شود و از بدکارشان اغماض گردد؟بآنحضرت گفتند : در این توصیه چه حجتى بر انصار وجوددارد؟آنحضرت فرمود : اگر زمامدارى از آنان بوده وصیت درباره آنان نمى فرمود ) روایتى که از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله درباره وصیت فوق نقل شده است،چنین است : مر ابو بکر و العباس بمجلس من الانصار فى مرض رسول الله ( ص ) ،و هم یبکون . فقالا : ما یبکیکم؟قالوا ذکرنا محاسن رسول الله ( ص ) فدخلاعلى النبى …

مطلب ۱۱۹ – تحقیق آماده در مورد خطبه نهج البلاغه – تعداد صفحات – ۹ از سایت فایل فوری


لینک منبع و پست :۱۱۹ – تحقیق آماده در مورد خطبه نهج البلاغه – تعداد صفحات – ۹
http://filefori.ir/119-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%ae%d8%b7%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%ac-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d9%84%d8%a7%d8%ba%d9%87/
نویسنده وبلاگ بازدید : 44 دوشنبه 22 آذر 1395 نظرات (0)


با نزدیک‌شدن به شب یلدا، بازار ایده‌ها و تزیینات شب یلدا حسابی داغ است. در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا آشنا میکنیم.

هر سال چند روز قبل از شب یلدا، بانوان خوش ذوق و با سلیقه به فکر اجرای ایده‌های جدید و جذاب برای هرچه زیباتر برگزار نمودن آیین شب یلدا می‌افتند. از طراحی و ساخت کاردستی‌های یلدایی بامزه گرفته تا تهیه شمع یلدا و انواع پیش غذا، غذا، کیک و دسرهای یلدایی خوش رنگ و خوشمزه. 

شما می‌توانید نمونه‌های زیادی از ایده‌های یلدایی را در پست مربوط به شب یلدا با منوی ستاره در سایت ستاره پیدا کنید و از هر یک از آن‌ها ایده بگیرید. 

در اینجا اما با یک دستور جدید و جالب و بسیار ساده به نام طرز تهیه توپ پنیر و انار در خدمت شما هستیم تا بتوانید یک پیش غذای بسیار زیبا و شکیل برای سفره یلدای امسال تهیه کرده و همه مهمانان را غافل‌گیر کنید. 

مواد لازم برای تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا:

 پنیر چدار رنده شده ۱ پیمانه 
پنیر خامه‌ای  ۱ پیمانه
دانه انار  ۱ پیمانه 
کره  ۱ ق غذاخوری 
گردو (ترجیجا برشته شده) ۱/۴ پیمانه 
سیر رنده شده  ۱ حبه 
 رزماری تازه  ۱ ق چای‌خوری
آویشن تازه  ۲ ق چای‌خوری 
جعفری تازه  ۱ ق غذاخوری 
رنده پوست لیمو  ۱ ق چای‌خوری 
فلفل سیاه  ۱/۸ ق چای‌خوری 
جعفری خرد شده برای تزیین  ۱ ق چای‌خوری 
طرز تهیه توپ انار یلدا، تزیینات یلدا، سفره یلدا، شب یلدا، عکس تزیین سفره  یلدا، توپ پنییر و انار

طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا:

  1. برای تهیه توپ پنیر و انار، ابتدا یک دستمال آشپزخانه را به صورت یک لا، کف یک بشقاب پهن کنید.
  2. دانه‌های انار را روی دستمال بریزید و لایه دیگر دستمال را روی انارها قرار دهید.
  3. به آرامی، با کف دست روی دستمال فشار آورید تا آب اضافه انارها گرفته شود. 
  4. سپس بشقاب را داخل یخچال قرار دهید و به سراغ درست‌کردن توپ پنیری بروید. 
  5. حالا پنیر خامه‌ای، کره، پنیر چدار رنده‌شده را داخل مخلوط کن ریخته و آن‌ها را کمی هم بزنید تا پنیر و کره در دمای اتاق کمی از سفتی در بیایند.
  6. رزماری، آویشن و جعفری را خرد کنید.
  7. گردو، سیر رنده‌شده، رزماری، آویشن، جعفری خردشده، رنده پوست لیمو و فلفل سیاه را به پنیرها اضافه کرده و همه مواد را حدود یکی، دو دقیقه مخلوط کنید تا باهم ترکیب شده و یک‌دست بشوند. 
  8. یک تکه سلفون روی سطح کار (میز، کانتر آشپزخانه یا کابینت) کشیده و مواد داخل مخلوط‌کن را گوشه سلفون بریزید. 
  9. گوشه دیگر سلفون را روی مواد کشیده و با دست، به آرامی مواد را به شکل توپ دربیاورید. لازم نیست در این مرحله، توپ پنیری شما بی‌نقص و خیلی گرد باشد.
  10. حالا بسته به زمانی که در اختیار دارید، توپ پنیری را بین ۱ ساعت تا ۲ روز داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد حسابی باهم ترکیب شوند. 
  11. بعد از مدت زمان ذکرشده، ظرف را از یخچال خارج کرده و سلفون روی آن را بردارید.
  12.  دوباره سعی کنید با یک تکه سلفون تمیز و با کمک دست، آن را به شکل گرد و صاف دربیاورید. 
  13. ظرف انارها را نیز از یخچال خارج کنید و دستمال‌ها را از زیر و روی انارها بردارید.
  14. توپ پنیری را وسط یک بشقاب تخت قرار دهید.
  15. حالا با دست از دانه‌های انار برداشته رو به آرامی سطح توپ پنیری را با دانه‌های انار بپوشانید به طوری که هیچ نقطه سفیدی دیده نشود. 
  16. وقتی تمام سطح توپ با دانه‌های انار پوشانده شد، دوباره در صورت نیاز با دست به توپ شکل دهید تا کاملا گرد و صاف به نظر برسد. 
  17. مقداری جعفری خردشده برای تزیین روی توپ پنیر و انار ریخته و آن را همراه با کراکر یا نان تست داخل ظرف مورد نظر سرو نمایید. 
  18. بهتر است حدود ۳۰ دقیقه قبل از سرو، توپ پنیر و انار را از یخچال خارج کنید تا دمای آن به اندازه مناسب برسد.

درست‌کردن این توپ پنیر و انار بسیار ساده است و شما فقط باید زمان‌بندی مناسبی داشته باشید تا بتوانید آن را برای شب یلدا آماده کنید. امیدواریم امسال از این ایده زیبا استفاده کنید و سفره رنگین و زیبایی پهن کنید.

ترجمه: مجله اینترنتی ستاره



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب طرز تهیه توپ پنیر و انار (مخصوص شب یلدا) در سایت مفیدستان


لینک منبع و پست :طرز تهیه توپ پنیر و انار (مخصوص شب یلدا)
http://mofidestan.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%aa%d9%88%d9%be-%d9%be%d9%86%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%b4%d8%a8-%db%8c%d9%84%d8%af%d8%a7/
نویسنده وبلاگ بازدید : 60 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)


زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز 

شومینه برای فضای باز می تواند زیبایی بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. همراه با گرمایی لذت بخش که در زمستان تولید می کند. فضای باز بخش بسیارمهمی از خانه به شمار می آید که امکان نزدیکی به طبیعت را محقق ساخته و فضایی برای آرامش و استراحت و استفاده از هوای آزاد را برای افراد مهیا می سازد.
زیباترین مدل های شومینه برای فضای بازدر فضای باز خانه، با طراحی باغ و پاسیوی کوچکی می توان فضایی دلنشین ایجاد کرد که حتی در زمستان بدون نگرانی از سرما افراد از آن استفاده کرده و از فضایی آرامش بخش،هوا و گیاهان بهره ببرند.شومینه از نیازهای اساسی برای فضاهای باز به شمار می آید تا مخاطبین بدون احساس سرما به فعالیت های خود بپردازند.

 

متریال شومینه های معاصرعمدتا از فلزات و سنگ ساخته شده و دکوری بسیار زیبا و درخشان را در طول شب به ارمغان می آورد.در این جا نمونه های مختلفی از شومینه برای فضای بیرون از خانه با طراحی های زیبا و کاربردی مشاهده خواهید کرد:

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز

 

سایت دکوبوم

 

 



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز در سایت مفیدستان


لینک منبع و پست :زیباترین مدل های شومینه برای فضای باز
http://mofidestan.ir/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2/
نویسنده وبلاگ بازدید : 39 پنجشنبه 13 آبان 1395 نظرات (0)


دانشمندان موفق شدند یک تراشه بینایی را که امواج بیسیم را دریافت کرده، با
ارسال آنها به مغز، نهایتاً محرک‌های بصری را پدید می‌آورد، به مغز زنی ۳۰
ساله پیوند بزنند و میزانی از بینایی را به او بازگردانند.


به گزارش شفاف 
به نقل از دیلی‌میل، این بیمار به مدت ۷ سال کور بود، پس از پیوند توانست
نقاط، خطوط و فلش‌ها یا نورهای رنگی را پس از ارسال سیگنالشان از پردازنده
اصلی دستگاه به مغزش ببیند.

پزشکان او در حال برنامه‌ریزی برای ارسال فیلم‌ها یا تصاویری از یک دوربین
فیلمبرداری کوچک به سمت مغز وی هستند که در این صورت می‌تواند برای اولین
بار در جهان بینایی را به افراد نابینا بازگرداند.

اولین چشم بیونیک جهان؛ میلیون‌ها نابینا بینا می‌شوند

 
این فنآوری تشکیل شده از یک دوربین کوچک فیلمبرداری که روی عینکی نصب شده و
تصاویر را به ریزپردازنده‌ای می‌فرستد که پس از پردازش توسط آنتنی به سمت
الکترودهای کاشته شده در قسمتی از مغز هدایت می‌کند.

به گفته دست‌اندرکاران این عمل، در طول ۶ هفته آزمایش، بیمار به طور مداوم
می‌توانست سینگال‌های دقیقی را ببیند که دانشمندان به قشر مخصوص بینایی او
می‌فرستادند. این ناحیه از مغز وظیفه ارسال و دریافت تصاویر را از عصب‌های
بینایی بر عهده دارد.
البته دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، هنوز در انتظار مجوزهای استفاده از این فنآوری هستند.

اولین چشم بیونیک جهان؛ میلیون‌ها نابینا بینا می‌شوند


دکتر «نادر پورآتیان» که این عمل را انجام داده، در این زمینه گفت:
«لحظه‌ای که او برای اولین بار توانست رنگ را ببیند و تشخیص دهد، تجربه‌ای
بسیار احساس‌برانگیز بود. او همه ما را در آغوش گرفت و نتایج این عمل نشان
می‌دهد که چنین سامانه‌ای می‌تواند امکان بازگرداندن بینایی را به طور
بالقوه برای نابینایان فراهم کند».

به گزارش شفاف هشت سال پیش یک بیماری نادر به نام نشانگان
وگت-کویاناگی-هارادا (Vogt-Koyanagi-Harada syndrome) حمله به رنگدانه‌های
چشم این بیمار را که خواسته نامش فاش نشود شروع کرد و ظرف یک سال او به طور
کامل بینایی خود را از دست داد.

جراحان با ایجاد سوراخی کوچک در پشت جمجمه او تحریک کننده‌ای را در قسمتی
از مغزش جای دادند که به وسیله یک آنتی گیرنده پیام‌ها را از پردازنده‌ای
می‌گیرد و بینایی را ممکن می‌کند.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

نوشته اولین چشم بیونیک جهان؛ میلیون‌ها نابینا بینا می‌شوند اولین بار در مفیدستان پدیدار شد.


لینک منبع و پست :اولین چشم بیونیک جهان؛ میلیون‌ها نابینا بینا می‌شوند
http://mofidestan.ir/%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%da%86%d8%b4%d9%85-%d8%a8%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%d8%9b-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%86%d8%a7%d8%a8%db%8c/
نویسنده وبلاگ بازدید : 56 یکشنبه 28 شهریور 1395 نظرات (0)



الهام از دارکوب‌ها برای محافظت از مغز بازیکنان فوتبال آمریکایی


دانش > فناوری‌ – همشهری آنلاین:
کلاهخود و سیستم محافظ شانه مخصوص راگبی آلبرتو گارسیا برای محافظت از مغز بازیکنان فوتبال آمریکایی از سیستم دفاعی بدن دارکوب‌ها در برابر ضربات مکرری که به سر این پرندگان وارد می‌شود الهام گرفته‌اســت.

براساس گزارش ديسكاوري، طي سال‌هاي اخير محافظت از آسيب‌هاي مغزي بازيكنان فوتبال آمريكايي براي بسياري از سازمان‌هاي آمريكايي به يكي از اولويت‌ها تبديل شده‌اســت و اكنون فناوري جديدي كه توسط يكي از محققان دانشگاه تگزاس ابداع شده‌اســت مي‌تواند با شبيه‌سازي سيستم محافظت از مغز در داركوب‌ها در برابر ضربات مكرري كه در اثر كوبيده شدن منقار به بدنه درخت به مغز آنها وارد مي‌شود، از مغز بازيكنان محافظت كند.

آلبرتو گارسيا از سن ۱۵ سالگي روي اين فناوري مطالعه مي‌كرده‌اســت. وي در دوران حضورش در تيم فوتبال آمريكايي دبيرستان، دچار ضربه مغزي شد و از ادامه بازي براي هميشه محروم ماند. اندوه ناشي از اين رويداد باعث شد كه وي ايده‌اي كه در سر داشت را بيشتر بسط دهد.

ايده اصلي او با مشاهده رفتار داركوب‌ها ايجاد شد. وي متوجه شد كه سر داركوب‌ها روزانه ضربات شديدي را متحمل مي‌شود اما هرگز دچار آسيب مغزي نمي‌شوند. وي به تدريج دريافت كه اين پرندگان در گردن خود داراي تثيبت‌كننده طبيعي هستند كه در زمان كوبيده شدن منقار روي سطح سخت، مانع از نوسان شديد سر به عقب و جلو مي‌شود. انسان از چنين سيستمي برخوردار نيست از اين رو در زمان وارد شدن ضربات سخت، گردن حركت شلاقي شديدي كرده و در نهايت به آسيب مغزي منجر مي‌شود.

با الهام از اين سيستم تثبيت، گارسيا ريز‌كنترل‌كننده‌اي را درون يك كلاه‌خود مخصوص و سيستم محافظ شانه گنجاند. به اين شكل زماني كه ضربه‌اي به فردي كه اين سيستم را به تن دارد وارد مي‌شود، كنترل‌كننده سيستم تثبيت‌گر را فعال كرده و كلاه‌خود را در جاي خود قفل مي‌كند.

به گفته گارسيا اگر بتوان از شدت حركت شلاقي گردن كاست، مي‌توان شدت آسيب‌هاي نخاعي يا گردن را نيز كاهش داد زيرا تمامي انرژي اين حركت توسط سيستم تثبيت‌كننده پخش و از شدت آن كاسته مي‌شود.

كل اين سيستم حدود دو كيلوگرم وزن دارد از اين رو پوشيدن آن براي بازيكنان مشكلي ايجاد نخواهد كرد. دو حسگر در اين سيستم ميزان نيروي وارد شده به بدن بازيكن را در پي وارد شدن ضربه محاسبه مي‌كند و اطلاعات آن را براي مربي‌ها ارسال مي‌كند تا مربي‌ها بتوانند با سرعتي بالاتر شدت آسيب‌هاي احتمالي را محاسبه كرده و درمان‌هاي مناسب را انجام دهند.

تاثير ضربات مغزي ناشي از فوتبال آمريكايي در سال‌هاي اخير و پس از اكران فيلم‌هايي مانند “تصادم” با بازي ويل‌اسميت و مستندي به نام ۸۵ خرس كه آسيب‌هاي شديد آنسفالوپاتي مذمن را در بازيكنان ليگ فوتبال آمريكايي به نمايش گذاشته‌، مورد توجه بيشتري قرار گرفته‌اســت.

اگرچه اين سيستم جديد هنوز در مرحله آزمايشي به سر مي‌برد، اما از ظرفيت تبديل شدن به ابزاري متحول‌كننده در رقابت‌هاي فوتبال آمريكايي برخوردار اســت.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

این مطلب الهام از دارکوب‌ها برای محافظت از مغز بازیکنان فوتبال آمریکایی در سایت مفیدستان


لینک منبع و پست :الهام از دارکوب‌ها برای محافظت از مغز بازیکنان فوتبال آمریکایی
http://mofidestan.ir/%d8%a7%d9%84%d9%87%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%a8%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%ba%d8%b2/

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 153
  • بازدید سال : 12,478
  • بازدید کلی : 36,871